Ålandsweekend

Jag har världens duktigaste och bästa älskling. Hela sommaren har han pluggat till provet för Swedsec-licensen. Den 19e augusti var det dags och han klarade det med bravur! Jag är så otroligt stolt över honom, han är verkligen bäst. ♥

Det betyder ju dock också att våra resmöjligheter denna sommar har varit ganska begränsade. Den här helgen ville vi därför hitta på något och det slutade med att vi bokade in en weekend på Åland. Vi åkte med Eckerölinjen mellan Grisslehamn och Eckerö men bodde i Mariehamn. Mariehamn var väldigt litet (med betoning på väldigt). Vi trodde att det skulle vara lite större och finnas mer saker att göra, men samtidigt var vi väldigt trötta så det passade oss rätt bra att bara mysa runt.

Vi bodde på Hotel Pommern som var ett mycket bra hotell mitt i Mariehamn. Jättefräscht, bra service, bra frukost, jättefint rum med egen espressomaskin och bra restaurang etc. Vi är så himla tacksamma för sådant nu efter att ha bott två år på Cypern, he he.

Igår strosade vi runt i några timmar i det härliga vädret. Det var riktigt varmt och skönt. Vi gick till båten Pommern, gick upp till en högt belägen utsiktsplats, hamnade i en blåbärsskog, utforskade parker och kollade in båtarna i hamnen. Det visade sig även vara "Forneldens dag" igår vilket bland annat firades med massor av fantastiska fyrverkerier nere vid hamnen på kvällen. Jag älskar fyrverkerier! Speciellt när de skjuts iväg i takt till musik som det gjordes igår. Hur bra som helst! :)

Idag på båten tillbaka till Grisslehamn så satt vi högst uppe på däck och njöt av solen i två timmar. Det var också väldigt härligt!

Middag i ett orangeri

Igår var jag och några andra kollegor hembjudna på middag hos Monica (en annan kollega). Hon bor i ett superfint hus i Tullinge och har ett fantastiskt orangeri ute på sin tomt där vi åt middag. Det var även två andra där som också jobbat på vårt företag tidigare. Monica är en sån där otroligt varm och livsglad människa som dessutom är den helt perfekta värdinnan. Jättegod mat och dryck bjöd hon på också.

Glömde tyvärr att ta kort på kvällen när det var mörkt och vi hade massor av tända ljus.
Det var så himla mysigt. En helt fantastisk kväll.

En veckas semester

Det här med sommarsemestrar när båda har nya jobb blir ju inte riktigt som vanligt. Johan jobbar hela sommaren och jag har bara varit ledig denna vecka plus någon strödag här och där. Det gör oss dock inte så mycket just denna sommar faktiskt, och så planerar vi en riktigt härlig semester i januari istället. Mest troligt till Dubai igen eftersom det finns så mycket vi vill göra där men som vi inte hann med när vi var där i april förra året.

Den här veckan har det i alla fall varit sommarens bästa väder hittills, vilket jag såklart är väldigt nöjd med. Eftersom Johan har jobbat så har jag fått roa mig själv efter bästa förmåga, vilket inte är särskilt svårt när man har härliga vänner runt omkring sig. Jag har spenderat alla dagar ute i solen på Djurgården, på Strandvägen, här i Finnboda hamn och i Hagaparken. I början kändes det hur tråkigt som helst att vara ledig en hel vecka utan Johan, men faktum är att en vecka går väldigt fort. Föredrar ju dock alla dagar i veckan att ha semester med istället för utan honom. Nu är det ju i alla fall helg så att jag kan mysa runt med honom i solen också i två dagar innan det är dags för att återgå till jobbet på måndag igen. ♥

Jag har bland annat spenderat två dagar med bruden från i lördags! :)