Svarte orm

Hej! Lördag igen och nu har vi varit i Sverige i tre veckor. Det känns både som att tiden har gått snabbt och som att vi har bott här hur länge som helst. Klassisk känsla.

Denna vecka har varit väldigt bra. Malin och Kevin var här i Stockholm måndag till onsdag, så jag har träffat dem på mina luncher och på kvällarna. Min älskade Kevin ♥. Sent på onsdagskvällen hoppade jag på nattåget till Malmö. Det var första gången jag sov i en egen kupé på ett nattåg och det gick ju rätt bra faktiskt. Det var väldigt länge sedan jag sov på ett tåg så i början vaknade jag till av varje litet ryck och tänkte att det här kommer ju aldrig att gå. Men tillslut somnade jag och kunde sova riktigt gott. Framme i Malmö gick jag och Lars, som också åkte nattåget, till ett hotell nära stationen och åt frukost. Sedan kom vår VD och hämtade oss med bilen och så åkte vi till vårt kontor i Köpenhamn för en dags utbildning i LinkedIn. Det var två fransmän från huvudkontoret i Paris som höll i utbildningen. När vi var tillbaka i Malmö checkade vi in på hotellet vi skulle sova på över natten och senare på kvällen tog vi tåget till Lund och åt middag med vår VD på Grand Hotel. Det var verkligen en bra dag!

Efter frukosten igår så tog vi tåget till Lund igen och hade möten med våra kollegor där. Sedan tog vi tåget tillbaka till Malmö för ännu ett möte och sedan tog vi taxi till Sturup och flög hem till Stockholm. När jag säger "vi" så menar jag Lars och mig. Lars är försäljningschef och min närmsta chef.

Idag har jag och Johan varit på teater här i Stockholm. Vi såg Svarte orm med David Batra, Mikael Tornving, Henrik Hjelt m.fl. Den var kanske lite lång, men annars väldigt bra.

Glass- och lakritsfestival

Idag har vi varit på glass- och lakritsfestival i Annexet vid Globen. Väldigt mycket folk, väldigt mycket lakrits. :)

Vasamuseet

Herregud vad tiden går fort, det är redan lördag igen. Har nu varit i Sverige och på mitt nya jobb i två veckor och det känns fortfarande superbra. Nu i veckan var jag på besök i Skåne också. Fina fina Skåne. Nästa vecka ska jag både till Danmark och Skåne, det ser jag fram emot.

Idag har jag & Johan varit på Vasamusset. Jag var där sista året i gymnasiet men hade inget större minne av det. Idag började vi med en biofilm i 17 minuter och sen gick vi en guidad tur. Vasaskeppet är ju jäkligt coolt faktiskt.

Efter två veckor med klarblå himmel och strålande sol så började det att snöa igår och det ligger kvar lite på backen idag. Ganska mysigt faktiskt. Det blåser lite kallt men det är varmt inomhus, vilket räcker gott och väl för oss just nu efter en svinkall vinter i vår lägenhet på Cypern.