Åre, Östersund och Stockholm

Hej alla ni som fortfarande orkar gå in här trots brist på uppdateringar! :)

Vi har varit hemma i Sverige en sväng! Jag åkte hem till min familj i Jämtland i några dagar innan jag mötte upp Johan för några dagar i Stockholm. Jag började min resa i fredags, flyget gick kl. 06.20 och jag landade i Östersund (mellanlandning i Stockholm) runt 12-tiden. Jonas och Joline hämtade mig på flygplatsen och sen spenderade jag resten av dagen hemma hos dem. Så underbart att fylla på hjärtat med kärlek från min älskade brorsdotter Joline 💖 Vi bakade, hade picknick, lekte med dockor, spelade fotboll, cyklade, gungade osv osv osv. På lördag förmiddag kom mamma och hämtade mig och så åkte vi till Duved för att titta på Kevin när han spelade match. Där träffade jag förstås också min syster och Edwin. Efter matchen fikade vi på Åre Bageri innan vi checkade in på Holiday Club där vi skulle sova en natt. Hade aldrig sovit där förut, men det var verkligen ett toppenhotell som jag gärna återvänder till. Vi bodde i samma rum allihopa och hade en fantastisk utsikt över Åresjön och fjällen. Vi spelade även minigolf och badade i deras vattenland. På söndagen strosade vi runt på byn, besökte Åre Chokladfabrik och kollade in Ristafallet innan vi åkte tillbaka till Östersund. Tillbaka i Östersund spelade vi lite spel hemma hos Malin, sen åkte jag och mamma på stan en stund och sedan hann vi tillbaka till Jonas för att umgås mer med Joline innan jag hoppade på flyget till Stockholm. Underbart men kort besök!

I Stockholm mötte Johan upp mig på centralen och sen åkte vi till vårt hotell i Hammarby Sjöstad. Vi försökte hålla oss vakna hela valvakan men det gick inte, och lika bra var väl det för det blev ju ändå inte avgjort på valnatten. Ska bli mycket intressant att se hur detta slutar! Sedan hade vi några fullspäckade men mycket trevliga dagar i Stockholm. Vi träffade bland annat Shireen och fyra månader gamla Willam, Johans syster Anna och fem månader gamla Flora, vi hann shoppa, fika, träffa vår kära vän Karin som tyvärr flyttade från Luxemburg för några månader sedan och så unnade jag min rygg ett besök hos min gamla naprapat. Sist men inte minst så avslutade vi Sverigebesöket med den traditionsenliga middagen hos Karin och David tilllsammans med Sandra och Johan. Lika gott och lika trevligt som alltid!

Vi kom tillbaka till Luxemburg i onsdags runt lunchtid och det var 28 härliga grader ute. Trötta som vi var så lämnade vi bara väskorna hemma, tog med oss en filt och la oss i solen i en park i Kirchberg. Vi somnade rätt snabbt båda två tror jag. Det blir ju liksom ingen vila när man är hemma i Sverige på besök, men det är det värt alla dagar i veckan. 💗 Och det bästa av allt är att det bara är tre veckor tills vi åker till Stockholm igen. Då är det dags för dop och vi har fått äran att vara gudföräldrar :) Mer om detta i ett annat inlägg!

Tyvärr tog jag nästan inga bilder förutom i Åre: